Het Monaco van Oekraine, maar dan met vieze naalden

Odessa: geliefd onder de jetset van het Oosten en bekend om haar wilde uitgaansleven. De parel van de Zwarte Zee, wordt ze ook wel genoemd. Die Zwarte Zee, daar was ik nog nooit geweest, dus klonk als een prima excuus om Odessa even aan te doen.

Kiev achterlaten ging toch wel een beetje met lood in de schoenen, als ik even heel eerlijk mag zijn. Geweldige stad, bruisend van het leven en geeft hoop voor hoe het leven hier ook kan zijn. Over de weg van Kiev naar Odessa is he-le-maal niks te zeggen. Behalve dat het bijna 500km is. Maar, de wegen zijn tenminste een soort van goed. Verder niks, noppes, nada. Één lange rechte weg waar mening dragracecoureur jaloers op is. Af en toe even stoppen om wat te drinken danwel te eten. En terwijl je dan rond een uur of 3 iets staat te eten, is het tijd om een onderkomen te zoeken. De telefoon wordt geopend, de Booking.com app wordt aangeslingert en het feest kan beginnen. Afgesloten parkeren? Check. Ruim appartement? Check. Mooie douche? Check. Kan niet missen zou je denken. Tot je aankomt in een wijk waar zelfs Holleeder zich even achter de oren krabt. Oké, fijn dat ik de motoren op een afgesloten binnenplaats kan parkeren, maar dat ik zigzaggend om de gebruikte naalden heen moet manoeuvreren, boezemt een mens nou weer net iets minder vertrouwen in. Toch maar even appartement gecheckt, dat verder uitstekend was, maar nee. Dit voelt niet goed en dus wil ik hier zo snel mogelijk weg. Daarna aangekomen in een wijk waar je nog steeds niet je ijsklontjes onbeheerd achterlaat, maar bij nader inzien woont hier wel prima volk.

Hoogste tijd dus om te ontdekken wat de goede kanten van Odessa zijn. Ik kan al wel verklappen dat hier enorm mooie gebouwen te zien zijn én het strand moet het neusje van de zalm zijn. Niet dat ik van strand houd, maar wellicht dat de bezoekers ervan het leed kunnen verzachten. Dit zijn overigens de laatste dagen in Oekraine: woensdag is het tijd voor Moldavië om mij te overtuigen van haar pracht en praal! Zet u schrap...


Reacties

Reacties

Lenie

Hallo Stephan, zo maak je tenminste nog eens wat mee onderweg want wie ver reist kan veel verhalen. Maar die naalden bij het hotel....nee dat niet. Hopelijk zijn de ijsklontjes in het glas gebleven, haha. Weer een mooi tocht morgen naar Moldavië en ik hoor wel van je nieuwe avontuur.

Mumsie

Mis wel je verhaaltjes hoor, je maakt er niet zoveel als andere jaren, maar slechte WiFi enz doe je niets aan, al 3 weken onderweg, nog week te gaan ong, zal leuk zijn je weer te zien hoor, maar voor nu lekker genieten nog xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!