Terwijl de rest van Nederland op de Spaanse stranden ligt...

Ben ik het liefst te vinden in landen waar zo min mogelijk gele kentekenplaten te vinden zijn. Lees: waar niet ineens de woorden "Zeg Peter, hebben we eigenlijk nog wel genoeg hagelslag in de voorraadkast staan?" op de meest ondenkbare plek je oren doorboren als bestek op een porseleinen bord. Maar tot nu toe is dat nog steeds een droom. Want terwijl ik vandaag de Tsjechische binnenwegen onveilig aan maken was, moet Jakub, de lokale boer, plots vol op zijn rem stampen, omdat een Skoda, gevolgd door caravan, mét gele kentekenplaten, blijkbaar in de waan is dat hier verkeer van rechts geen voorrang heeft. Als de aardappelen van Nederlandse bodem nog maar heel zijn.

Gisteren een week vroeger dan verwacht vertrokken uit Dordrecht. Van die dag is weinig soeps te maken, al kan je nog zoveel bestsellers op je naam hebben. Kort samengevat: Autobahn. Kilometers vreten. Maar gelukkig heb ik daar het juiste materiaal voor: de KTM heeft nog geen klap verkeerd gegeven, maar echt als een vis in het water voelt hij zich niet in dit terrein. Bochten vreten, dat wilt 'ie! En dat heb ik vandaag gedaan. Na vanmorgen te zijn vertrokken uit Leipzig, ben ik tot aan Praag over de snelweg gereden wat best goed te doen was. Vanaf oost Duitsland dunde het verkeer uit en kon ik goed opschieten. Waarom vertrekt half motorrijdend Nederland naar landen als Oostenrijk of Italië? Hier zijn anders genoeg bochten te vinden, voorzien van prima asfalt en nog rustig ook. Niks te klagen gehad vandaag, op het half uurtje regen in Praag na. En zo heb ik zo'n beetje de hele middag de KTM de sporen kunnen geven in de mooie natuur die Tsjechië rijk is. Toppertje hoor, die oranje vriend. Hebben ze goed bekeken daar in Oostenrijk. Uiteindelijk aangekomen in één van de berggebieden in een stadje genaamd Tišnov. Helemaal geen onaardig spulletje, en dat voor 29 euro. De prijzen worden alleen maar leuker! Eten hadden ze alleen niet, en de restaurants waren dicht. Dus het is een maaltijd op z'n Dicks geworden, voor de kenners. Oftewel, supermarkt in, mandje volladen en op de kamer opeten met Netflix aan. Mij hoor je niet klagen. Morgen op naar Slowakije, wat overigens de eerste keer wordt.

Net zo benieuwd als ik? Ik zou zeggen, blijf lezen!


Reacties

Reacties

Tieke

Test

Mumsie

Wat een geweldig verhaal weer! En jij zei nog, heb geen inspiratie, nou dus wel hoor, kan niet wachten op 't volgende verhaal, goeie reis weer! Xxxx

Andrea

Super verhaal weer, wat kun je toch heerlijk schrijven! Ik zit met smart te wachten op je volgende verhaal! Liefs van je zusje uit Zeeland!

Lenie de Rooij

Nou Stephan, op naar de Karawankentunnel..... en gaan door al die 25 bochten en net zoveel bochten weer naar beneden !! Over de Vrsicpas, geniet ervan. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!